لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
از تیمی كه هر شب كابوس یوونتوس را می بیند نباید ترسید!

از تیمی كه هر شب كابوس یوونتوس را می بیند نباید ترسید!

«هركس دلش می‌خواهد با ترس و بدبینی به تماشای بازی یوونتوس در مقابل اتلتیكو بنشیند مختار است، اما واقعیت این است كه رقیب بیانكونری‌ها خودش با كور سویی از امید چشم به دیدار مرحله یك هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دوخته است.» این مطلع آغازین یادداشت ماریو اسكونچرتی مفسر و روزنامه‌نگار سرشناس ایتالیایی در روزنامه Corriere della Sera است. او در بخش‌هایی از نوشته جاه‌طلبانه و خواندنی‌اش ضمن اذعان به نقاط قوت و برتری‎های یووه نسبت به اتلتیكو مادرید، نام یوونتوس را باعث كابوس و مایه هراس تیم مادریدی دانسته است.

 

 

دیدار چهارشنبه شب یوونتوس در مقابل اتلتیكو مادرید همان سكوی پرتاب به رویاهایی است كه از ابتدای فصل در تالار آرزوهای اروپایی بیانوكونری‌ها وعده‌ داده می‌شد. اگر مهاجم وفادار اتلتیكو اصلی‌ترین امید سیمئونه در روزهای ناخوش احوالی مادریدی‌ها در این دیدار باشد، استراتژی‌های تاكتیكی ماسیمیلیانو الگری با سلاح مرگبار 38 ساله‌اش نیز در سوی دیگر میدان آماده نبرد با نسخه اسپانیولی خود است! هر دو مربی استراتژیست‌های «هندسه‌های كوچك» هستند؛ جزیره‌های كوچكی كه سفید و قرمزها در آن تخریب بازی حریف و پاس‌های كوتاه را از بَر هستند و مناطق محافظت شده كوچكی كه از سوی سفید و سیاه پوشان با كاته‌ناچو تأمین امنیت می‌شوند.
علی‌رغم تعاریف و تمجیدهای فراوان سایر كارشناسان، شخصاً معتقدم یوونتوس بهترین تیم «حال حاضر اروپا» است. داشتن یك ستاره در خط حمله (رونالدو) با هافبك‌های برجسته و تابناك در خط میانی (پیانیچ و خدیرا) و فرا مدافعانی در خط دفاع (كیه‌لینی و بونوچی) مگر می‌توان رأی به برتر یودن تیمی دیگر داد؟ قاطعانه به شما می‌گویم؛ تمام تیم‌های بزرگ اروپایی از رویارویی با یوونتوس در هر مرحله‌ای از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپای امسال واهمه دارند.
اتلتیكو مادرید شاید از یك زاویه، یكی از بدترین قرعه‌های این مرحله برای یوونتوس باشد و حضورش در رتبه دوم رقابت‌های لالیگا (بالاتر از رئال‌مادرید) به همراه ركورد كمترین گل خورده‌اش در لیگ اسپانیا مایه‌های تفاخر و القای ترس برای بیانكونری‌ها محسوب شود اما در نهایت تنها یك پل ساده برای عبور به نقطه پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا است. نباید از اتلتیكو ترسید وقتی خود یوونتوس در دو ماه گذشته یگانه منشأ بیم و هراس جاری در قلب و فكر مادریدی‌ها بوده است؛ راه رسیدن بانوی‌پیر به مادرید (فینال) از مادرید (مرحله یك هشتم نهایی) می‌گذرد!

 

گفتنی است دیدار رفت تیم‌های یوونتوس و اتلتیكو مادرید در چارچوب مرحبه یك‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، ساعت 23:30 روز چهارشنبه یكم اسفندماه در ورزشگاه واندا متروپولیتانوی شهر مادرید برگزار می‌شود.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: